Ball speed hack correction
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Ball speed hack correction
Regarding the ball speed edit, I found a way so that the goalkeeper can no longer shoot across the whole field when returning the ball into play. This second offset 605650, which was previously C3 17 02 00 edited, should not be touched, it stays as it is 03 15 02 00. Also the seventh offset 6062C0 now matches the first offset 605648 and the values are always entered to be the same ( in my case 59 02 63 24).
Ball speed
- 605648 = C9 02 63 24 (default) change to 59 02 63 24 (ball range (height))
- 605650 = 03 15 02 00 (default) change to C3 17 02 00 (circle (o) ball speed part 2) <==== this offset no need to be changed (this create the bug - goalkeeper shoot over the whole field) so this offset stays default
- 605670 = 03 15 02 00 (default) change to C3 17 02 00 (passing the ball (triangle and x) speed of the ball part 2)
- 6056D0 = AA 2A 06 3C (default) change to AA 5A 06 3C (circle (o) ball speed + range (adjustment))
- 6056EC = C3 1F 03 00 (default) change to 83 1D 03 00 (ball speed for all (circle, triangle, cube and x))
- 605880 = AA 2A 06 3C (default) change to AA 3A 06 3C (player's handling of the ball + small step of the players)
- 6062C0 = C9 02 63 24 (default) change to 59 02 63 24 (the range of the yellow x after serving the ball up (related to the range of the ball))
- 6062C8 = 03 15 02 00 (default) change to C3 17 02 00 (goalkeeper skill part 1 (I didn't find the second part))
- 6063D8 = AA 2A 06 3C (default) change to AA 5A 06 3C (passing the ball (triangle and x) ball speed (adjustment))
I think that now everything is fine with the hack and that it can now be fully enjoyed.
Ball speed
- 605648 = C9 02 63 24 (default) change to 59 02 63 24 (ball range (height))
- 605650 = 03 15 02 00 (default) change to C3 17 02 00 (circle (o) ball speed part 2) <==== this offset no need to be changed (this create the bug - goalkeeper shoot over the whole field) so this offset stays default
- 605670 = 03 15 02 00 (default) change to C3 17 02 00 (passing the ball (triangle and x) speed of the ball part 2)
- 6056D0 = AA 2A 06 3C (default) change to AA 5A 06 3C (circle (o) ball speed + range (adjustment))
- 6056EC = C3 1F 03 00 (default) change to 83 1D 03 00 (ball speed for all (circle, triangle, cube and x))
- 605880 = AA 2A 06 3C (default) change to AA 3A 06 3C (player's handling of the ball + small step of the players)
- 6062C0 = C9 02 63 24 (default) change to 59 02 63 24 (the range of the yellow x after serving the ball up (related to the range of the ball))
- 6062C8 = 03 15 02 00 (default) change to C3 17 02 00 (goalkeeper skill part 1 (I didn't find the second part))
- 6063D8 = AA 2A 06 3C (default) change to AA 5A 06 3C (passing the ball (triangle and x) ball speed (adjustment))
I think that now everything is fine with the hack and that it can now be fully enjoyed.
gyyo93- Miembro Destacado
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Re: Ball speed hack correction
perfecto. estos offsets son para que archivo?
una duda amigo gyyo a que se refiere con - "player's handling of the ball + small step of the players", que es "pequeño paso del jugador"? gracias.
una duda amigo gyyo a que se refiere con - "player's handling of the ball + small step of the players", que es "pequeño paso del jugador"? gracias.
pascutti- Adicto al WE
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Re: Ball speed hack correction
pascutti escribió:perfecto. estos offsets son para que archivo?
una duda amigo gyyo a que se refiere con - "player's handling of the ball + small step of the players", que es "pequeño paso del jugador"? gracias.
Son offsets iso de Iss2 (Multi 3) y estan en hexadecimal. Lo de small step es que el jugador que tiene el balon lo conduce muy pegado al pie y con pasos muy cortos, casi parece que van andando. A mi personalmente no me gusta ese hack porque hace el juego menos real, pero lo hace mas dificil
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Re: Ball speed hack correction
claro. pero que se deberia corregir el parche arcade de we2002 para corregir el bug del arquero ?
tampoco tengo en claro lo de skill gk, ya que esto deberia estar determinado por los atributos del jugador.
tampoco tengo en claro lo de skill gk, ya que esto deberia estar determinado por los atributos del jugador.
Última edición por pascutti el 2/21/2023, 12:40 am, editado 1 vez
pascutti- Adicto al WE
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Re: Ball speed hack correction
Yo hice 2 parches cambiando la fuerza del balon con esos offsets de gyyo93, el IA Arcade y el IA Simulador. Uno aumenta la fuerza del balon y otro la reduce.
Y no es cuestion de percepcion, es real, porque son 2 offsets, uno cambia la fuerza del balon y el otro ajusta la cruz de caida del balon a ese cambio anterior. Si solo se cambia la fuerza del balon y no se cambia el offset de la cruz, se puede ver que no coinciden donde cae el balon y la cruz. Entonces ese hack es real.
Esos parches no tienen bugs, esta puesto en la descripcion, no se cruza el balon el estadio de lado a lado. Y estan puestos los offsets para el que quiera trastear.
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Y no es cuestion de percepcion, es real, porque son 2 offsets, uno cambia la fuerza del balon y el otro ajusta la cruz de caida del balon a ese cambio anterior. Si solo se cambia la fuerza del balon y no se cambia el offset de la cruz, se puede ver que no coinciden donde cae el balon y la cruz. Entonces ese hack es real.
Esos parches no tienen bugs, esta puesto en la descripcion, no se cruza el balon el estadio de lado a lado. Y estan puestos los offsets para el que quiera trastear.
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polipoli- Miembro Elite
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Re: Ball speed hack correction
testee esos parches y hay bug de los arqueros aunque poco frecuente pero si existe. al menos en el arcade. pese a que esa cadena de bytes que dice ggyo que causa el bug no está. en teoria haciendo un poco menos largo el tiro con circulo en ISO 6311956 - offset 03150200 (velocidad de la pelota parte2?) saque con circulo) deberia solucionarse pero modifique valores y tambien me afecta los pases con x y el movimiento del balon, asi que no es muy claro que cada offset este diferenciado, pareciera ser que todos estan relacionados de algun modo.
pascutti- Adicto al WE
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Re: Ball speed hack correction
con respecto al gk skill si se nota que el arquero pierde habilidad hasta el punto de tirarse de cualquier forma o no ubicarse, o sea que la habilidad del portero no está en su atributos sino en estos offsets: ISO 6315452 - offset
03150200 (goalkeeper skill part 1 (I didn't find the second part))
03150200 (goalkeeper skill part 1 (I didn't find the second part))
pascutti- Adicto al WE
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Ball speed hack correction
6056EC this offset is most likely responsible for that bug, because it gives the ball acceleration for each command. Since each command has a specific calculation of how it works and which you need to find, I did the best I could. There is still a lot of research needed to bring the hack to perfection. We need someone else to roll up their sleeves and test, we can't do it all by ourselves, Polipoli and I... It's easy to just stand there and be a commentator. You should open the debugger and work and see where, how and what needs to be done...
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Re: Ball speed hack correction
Claro amigo gyyo, Le recomiendo trabajar con CARP, Maxi Ducoli que también tiene mucho conocimiento como uds. Maxi intentó darme clases de debugger, Cheat engine, No$psx$, Programación, pero el nivel que manejan uds. es bastante alto. Sólo podemos testear las cosas y dar descripcion de como funcionan las cosas por el momento.
pascutti- Adicto al WE
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Re: Ball speed hack correction
pascutti escribió:Claro amigo gyyo, Le recomiendo trabajar con CARP, Maxi Ducoli que también tiene mucho conocimiento como uds. Maxi intentó darme clases de debugger, Cheat engine, No$psx$, Programación, pero el nivel que manejan uds. es bastante alto. Sólo podemos testear las cosas y dar descripcion de como funcionan las cosas por el momento.
No somos compatibles.
De casualidad pudimos hacer cosas con PoliPoli (y vaya que cosas) pero con Gyyo no encajamos ya desde el arranque.
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Ball speed hack correction
It's okay Pascutti, it takes a time, I was started from scratch and in 2 years I learned everything by myself. Watched a couple of videos, tried everything in debugger and tried to understand what's going on, and how it works, otherwise I don't know anything about programming
As for CARP, I'm not at all interested in WE2002 and the rest, only in ISS2, that's why I didn't want to participate, I can help sometimes with something, only if I know. Don't get me wrong, I will continue to help you in the future if you need me and if I know at all.
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gyyo93- Miembro Destacado
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